Populära inlägg

onsdag 16 februari 2011

Äntligen!

är det litet mildare. -12 i morse kändes ju riktigt lyxigt. Det var skönt att promenera på isen, men sparkföret var inte så bra, det blev väldigt strävt av nysnön. Vi har avverkat en kryssning (sammanlagt blev resan nästan 35 timmar). Jag var tveksam, det är åratal sedan jag varit på kryssning, men det gick ju bra. Det var program och goda vänner och god mat, öl och vin, så det blev lättsamt. De vita vidderna runt båten var ganska imponerande i solskenet. I bussen hann jag sticka en hel socka (börjar jag bli litet hysterisk?)

Jag kastade ju några tröjor i bykmaskinen och nu är det bara att klippa och sy,fortsatte med ett pannband och vant-vristvärmare. Funderar ännu på resten.
Jag fick en grönrandig tygbit av syrran, så den fick ännu mera tryck och småmönstrad kant. Kanske den duger som målar-rock.
Jag borde ha planerat mönstret nogrannare!
På fredagen har Ö-spel sin kärleks-musikkväll, hoppas det inte är alltför kallt.Alla välkomna till cafe Amanda i Kristinestad kl 19.00!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar