Populära inlägg

torsdag 3 februari 2011

Istider!

Det kallar jag, då man kan börja gå långa promenader på isen, ibland i sol. Finns det något underbarare än en vit vidd och absolut tystnad. Då kan man tänka! Ibland dundrar det förstås en illaluktande motorkälke förbi och stör och man svär litet inombords.
Annars har jag tagit itu med slakt! Jag hittade ett antal tröjor, mer eller mindre ylle men med konstiga hål. Någon liten typ har gnagt sig genom. Nåja, tröjorna åkte ner  i bykmaskinen på 60 grader och ut kom de mest konstiga, buckliga former. Jag har börjat klippa vilda tider och av första ärmen blev det en väska, perfekt att ha med sig till stickcafeet. Kommer nån ihåg Oravais-jersey? Outslitligt tyg. I skåpraiden kom det fram en svart kjol. Jag gjorde tryck med egen stämpel och vit textilfärg och blev helt nöjd.


Köksplanerna avancerar så småningom, men det är inte enkelt om man vill renovear, hålla en del gammalt och byta ut vissa skåp.Köksfirmorna är inte alls intresserade! Imorgon får jag höra mer om den saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar