Populära inlägg

fredag 25 februari 2011

Förkylningstider

Jag har ju klarat mej otroligt bra hela vintern, men nu slog det till. Huvudet fullt med snor, näsan röd som en stoppsignal, ingen feber. Försöker kurera med muggvis ingefärste växlande med finnrexin. Hoppas det inte blir så långvarigt, speciellt hostan. Nåja, det har inte hindrat mej från att sitta vid symaskin halva dagen.


Ute blåste det som bara den, så man behövde inte harma sig över missat uteliv. Temperaturen har ju stigit otroligt, hoppade över kakelugnseldandet idag.Igår kämpade jag mej till snickarkursen trots snuvan. Det gick bra, jag stod mest och målade mitt klaffskåp ensam i målarrummet. Dessutom fick jag min intarsiaskiva limmad och insatt i pressen. Nästa gång blir det spännande tider, att se vad det blir till. Här tidigare tog jag fram mina ullpåsar och det blev litet tovning.

De underliga djuren skall faktiskt föreställa små väskor. Den rosa med prickar är igen en hoptovad gammal tröja. Den räckte också till en väst, som inte är riktigt klar ännu. Ja, huvudsaken är ju att man har roligt, inte sant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar