Populära inlägg

torsdag 17 november 2011

Ljuvliga november bara fortsätter!

Idag sken solen över ett spegelblankt sund, den knallgula vassen speglade sig i vattnet. en flock svart-vita ejdrar? simmade långsamt fram. Varje vacker dag skjuter upp vintern, kanske vi slipper den helt och hållet i år. Vi håller tummarna.
 Här är mitt senaste projekt, som jag gjort i slöjden. Jag är jättestolt! 27 st små lådor av ett träd, som min granne fällt. Det blev 108 delar + 27 bottnar. Att plocka ihop alla dessa delar blev en utmaning utan like. Det skulle aldrig ha lyckats utan min goda snickargranne. Man borde ha haft armar som en bläckfisk.Tack till honom.
Jag har målat med pigment + lasyr, etiketterna är gjorda av Pirkka kattmatsburkar, de är faktiskt användbara till allt möjligt.
Här är min senaste docka, en liten Pierrot, ganska ledsen.
Såhär roligt kan man ha på konstverkstaden  på SÖFF. Min mask blev i läder, vet inte om jag är inspirerad av Hannibal Lector.


På stickcafeet gjorde jag ett sånt onödigt projekt som att virka små mössor för lådknopparna till min byrå i farstun. Alla i olika färger. Det blev ganska gulligt. Jag funderade först på att måla om hela byrån, men jag tror dethär får räcka till att börja med.
Jag har en stol som väntar på målning och jag har en så bra ide. Den får ni kanske se nån gång.
Förresten välkommen till julstugan, öppet 17-18.12, 10-18.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar