Populära inlägg

onsdag 15 februari 2012

Hälsningar från ett iskallt Berlin

Men vad gör litet kyla, bara man är i bra sällskap och skrattar sig varm. Där förstår man sig på att handskas med kyla, för vips dyker det upp en massa ställen som säljer Gluhwein med schuss, och fort blir man varm. Blir man trött på Gluhwein finns det Heisse Chocolate med alla möjliga tillbehör och på ett ställe drack jag en kopp med delikat Russiche Chocolate. Vi klarade av jättemarknaden vid Mauerpark trots - 17, en häftig orkester spelade, jag fattar inte hur de klarade av det!
Men såklart vistades vi mest inomhus, det finns ju endel affärer... Vi var kulturella också, trampade genom Hamburger Bahnhof, full med samtidskonst.
Höjdpunkten var en konsert med Bellowhead, det bästa jag varit med om.
Nu verkar vintern vara över för denna gång, temperaturen vid 0. Nåja, det snöar kanske onödigt mycket.

 Dethär blev en riktig lappkjol, rester av två tröjor samt sammetsbitar.

Har har fått virkade spetsar av snälla människor som vet att jag älskar dem. Här har jag använt några till en s.k. obi, borde passa med en rak klänning t.ex. Har tyvärr inte nån i rätt färg.
Lådorna är nya ideer, den första kallar jag Roots, kunde också heta Nostalgy.
Sen hittade jag några av Robins gamla plastleksaksdjur i en låda, och jag satte in dem i en en annan låda, i detta fall en vinlåda. Den är fortfarande namnlös (kanske inte riktigt färdig än.)


I Berlin blev jag inspirerad till en massa pyssel m.m., vi besökte ju också en hantverks-inomhusmarknad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar