Populära inlägg

lördag 10 mars 2012

Det våras med fart!

Oj, vilken vårvinter, vilka underbara soliga dagar på isen! Och nu kommer värmen och drivorna börjar säcka ihop. Vad skönt! Jag har redan planterat små krukor med div. gamla frön, fårse om de gror. Försöker hålla mej att inte sända efter fröpåsar och börja med för mycket förodling. Det brukar resultera i alldeles för många plantor, alla fönsteroch bord brukar vara fulla och det är ett evigt vattnas och gallras och sen skall de små liven vänjas vid uteliv, och resultatet är ofta, att mitt på sommaren är växthuset så fullt så det väller ut genom dörren. Och trots mina tidiga ansträngningar, står jag där med massor av omogen frukt i början på oktober! Efter denna utläggning kommer jag tydligt ihåg förra årets beslut: köp bara några färdiga plantor. Punkt. Fast.... man hittar ju inte dedär underbara äppelgurkorna...... Fårse. Katalogerna ligger där på köksbordet.
Det har blivit litet luffargrejor på sistone, jag har ju rediga buntar med järntråd. Och tomma ölburkar är ingen bristvara.


 Jag skall försöka få till snyggare etiketter!

Blev litet fascinerad av lådor, så det blev en cirkus.  Har fortsatt med smycken, dessa är målade drivvedsbitar, kunde passa på en mössa eller väska, eller ylleschal!

1 kommentar:

  1. Vad fint med vårkreativitet! Jag tänker också börja förodla (alldeles för mycket), fast jag inte ens äger en trädgård. Alltid hittar man nån liten jordplätt där man kan påta ner det.

    SvaraRadera