Populära inlägg

lördag 14 januari 2012

Oxveckor!

Ja, så brukar de kalla veckorna som börjat i januari, då man återgår till normala lunken. I mitt fall betyder det förstås att diverse kurser har satt igång. Igår var det Knut, julen är slut, så egentligen borde man nu släcka julbelysningen och packa bort ljustakarna ur fönstren Å andra sidan har vi äntligen "julväder", det är ännu ganska mörkt och grått och de vackra ljusen kunde gärna få lysa i vinterkvällen. Köket är mycket mysigare med julljus på kvällen och julgardinerna får hänga framme ännu ett tag.
Om nu ett gott skratt förlänger livet, så fick jag mycket tilläggstid igårkväll på Brahegårdens revy. Det är gamla "kånkare" som drar mesta skrattsalvor, men blandningen av generationer är fantastisk. Underbar sång, roliga kupletter, bra musik, ja, det blev definitivt fem stjärnor. Det är synd att revyverksamheten i vår egen lilla stad upphört, den har varit stark i många år.
Till "vanliga lunken" hör ju också att stickcafeet satt igång, där är det också många roliga historier och skratt.


Det har blivit små figurer på sistone, broscher för jackor eller mössor. Passar bra att pyssla med framför TV.













Jag har också testat olika förklädesmodeller. Svårt att hitta nån lättsydd och trevlig.

PS.Tyvärr blev det kanske för mycket prat på stickcafeet eftersom jag hamnade att jag repa upp min mössa två gånger. Mönsterstickning fordrar koncentration!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar