Populära inlägg

måndag 25 oktober 2010

Konstrunda i Vasa


Jag for med min syster i fredags till Vasa för att runda alla utställningar. Först i turen var Österbottens museums utställnig med dockor, det var förstås min favorit. Vilket jobb bakom en sådan utställning. Kan varmt rekommenderas, def. också för vuxna, inte bara för såna som är intr. av dockteater. Sen var Tikanojas konsthem i turen, med kvinnokonst runt L Onerva. Tjusig dokumentation av en tidsera med ett gäng modiga "singelbrudar" i början av seklet. På Vasahallen fanns en finsk-bulgarisk utställning, med en mängd österbottniska lador i psykedeliska färger, vem tusan har sagt att de skall vara grå? Nelimarkka skulle ha fått slag! Loftet hade en textilutställning, nja.... och på Vasaborg-galleriet fina kolporträtt. En givande dag. Andligt spis blev en gumbosoppa.Här är mitt senaste docktillskott! Och så har jag faktiskt stickat mina första par sockor sen 5:te klassen ock klarat hälarna med hjälp av stickcafetanterna, hurraa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar